a─ča├žlar, hayaletler, harabeler ve k├╝f ├╝zerine de─činiler 
1: bir ┼čey tek ba┼č─▒na durup durup harabele┼čir mi? 
harabe kelimesinin etimolojisine bakarsak 
Arap├ža ¤çrb k├Âk├╝nden gelen ¤çar─üba(t) ě«ě▒ěžěĘěę ÔÇťharap ┼čey veya yer, y─▒k─▒nt─▒, viraneÔÇŁ s├Âzc├╝─č├╝nden al─▒nt─▒d─▒r. 
y─▒k─▒lmakla harabele┼čmek aras─▒nda b├╝y├╝k bir fark var. hayalet a─čla a─č aras─▒ndaki gibi.
 
2: biz hayalet gibi ge├žeriz mutsuzlu─čun boynundan. 
(k─▒z─▒m─▒n bir ├ž─▒─čl─▒─č─▒ var hi├ž kaybolmayan.) 

3: bir harabenin d├╝nya miras─▒ listesine al─▒nmas─▒. bize insan─▒n kusurlu oldu─čunu hat─▒rlat─▒r. 
evde k├╝f varsa ev havas─▒zd─▒r. 

4: bir yere ne zaman harabe denir? 
ÔÇťPeki bir harabe en nihayetinde nedir? Bir harabe, do─čaya terk edilen insan yap─▒s─▒ndan
ba┼čka bir ┼čey de─čildir ve ┼čehirdeki bir harabede cezbedici olan, ├ža─čr─▒┼čt─▒rd─▒─č─▒ vah┼či do─čad─▒r:
T├╝m tezah├╝rleri ve tehlikeleriyle, bilinmeyenleri vaat eden bir yer. ┼×ehirleri erkekler (ve daha 
az say─▒da olmakla beraber kad─▒nlar) in┼ča ederler; fakat bu yerlerin ├ž├Âk├╝┼č├╝n├╝ haz─▒rlayan do─čad─▒r. 
Depremler, kas─▒rgalar, zamanla ┼čiddetini art─▒ran ├ž├╝r├╝me, erozyon ve paslanma gibi s├╝re├žlerle 
ba┼člar y─▒k─▒m.ÔÇŁ 

5: k├╝f manifestosuÔÇÖna g├Âre y─▒k─▒m, insanlar─▒n kendilerini yeniden in┼ča etmesi i├žin bir ara├žt─▒r. 

6: ÔÇśharabelerin RembrandtÔÇÖ─▒ PiranesiÔÇÖnin hayali hapishane grav├╝rleri. ku┼člar─▒. duvarlar─▒n─▒ 
okyanus dalgalar─▒n─▒n d├Âvd├╝─č├╝ sular─▒n kabar─▒p ├žekildi─či sonsuz salonlu labirentler. 

7: i┼čte biz a─ča├žlardan ├Ânde gelmeyiz. hele de ─▒hlamur a─ča├žlar─▒ndan.
 
8: (k─▒z─▒m her g├╝n yeni bir kelime ├Â─čreniyor. 
kendine hi├ž yabanc─▒la┼čm─▒yor.) 

9: harfler harabelerin neresinde durur? yitip gitti─či yerden kalkan ba┼člar. 
bir ┼čey kendisi d─▒┼č─▒nda ba┼čka bir ┼čey olmay─▒ arzulamazsa da iyi. 

10: Walter BenjaminÔÇÖin Tek Y├ÂnÔÇÖ├╝ ├Ân├╝mde. bagaj kapa─č─▒n─▒n a├ž─▒lmas─▒yla kafama inen
o tu─čla a─č─▒rl─▒─č─▒nda torba. titrek bir ├Âz├╝r, kendini s├╝rekli hissettiren s─▒z─▒. bay─▒lmad─▒m. 
g├Âzbebe─čim de b├╝y├╝medi. yaln─▒zca ├žok sessiz istedim. odiyometre ├žal─▒┼čt─▒. orta tiz sesler
az duyuldu. k─▒k─▒rdak─▒ms─▒ doku. burundan ya da kulaktan omirilik s─▒v─▒s─▒ gelmedi.
12 saat ge├žti. ald─▒r─▒┼čs─▒z titrek bir ├Âz├╝r. ├žat─▒rt─▒. su sesi hen├╝z yok. toplu k├Âpek havlamalar─▒. 
uzak bir h─▒z sesi. ta┼člarla ├Âr├╝l├╝ evler aras─▒nda. hep bir ┼čey olacak duygusu. dirilecek. 
gelecek tavan aralar─▒ndan. harabe ve hayalet ili┼čkisi. 

11: https://www.e-skop.com/skopbulten/bir-harabe-tarihinden-fragmanlar/4689 

12: Poliphilo kay─▒p a┼čk─▒n─▒ aramak i├žin. yola ├ž─▒kar. s├╝tun ba┼člar─▒, frizler, kaideler aras─▒nda. 
par├žalanm─▒┼č bir ge├žmi┼či. bir araya getirir. 

13: mezarlar─▒n ve harabelerin koruyucusu bir hayaletimsi harabenin insanl─▒k tarihi oldu─čunu 
mu┼čtular. Volney yan─▒lm─▒┼čt─▒r. 

14: bir harabeyi sarabilir bir bitki ├Ârt├╝s├╝ var. belki bir saklanmay─▒ ba┼čaran. el almadan. 



Dip Ak─▒nt─▒lar 

https://www.nisanyansozluk.com/kelime/harabehayalet a─č: 
https://www.suustunde.com/tr/content-details/hayalet-ag-nedir-.html?ContentID=739 Rebecca Solnit, Kaybolma k─▒lavuzu, s:86, ├ževiren: G├Âk├že G├╝nd├╝├ž, Encore yay─▒nlar─▒, 2015 k├╝f manifestosu i├žin: 
├ľzlem Elif Aras. Hacettepe ├╝niversitesi g├╝zel sanatlar enstit├╝s├╝ seramik anasanat dal─▒. Mekan ve harabe ili┼čkisi. Y├╝ksek lisans sanat ├žal─▒┼čmas─▒ raporu. 





@